Tuesday 4 December 2018

Apa ja yang peliknya?

Sudah 5 hari aku genap 22 tahun,
selepas berbagai jenis manusia aku jumpa dalam hidup aku
selepas beberapa kali pelanggaran dengan orang yang banyak bagi pengajaran pada aku
selepas aku jatuh bangkit jatuh bangkit berkali-kali dan tak siapa pun sedar

aku masih begini.
dengan di kepala otak disorder aku penuh dengan falsafah-falsafah yang kadang menyerabutkan
orang tak faham, dan anggap aku pelik
malahan kawan aku sendiri
tapi ada seorang budak ni mempertahankan kepelikan aku

katanya lebih baik jadi pelik dari jadi sama dengan orang lain
tulis ja caption panjang-panjang, sebab itu dah memang personaliti aku
jadi buat apa nak ubah ikut cita rasa orang lain?

aku terpana bila dia pertahankan aku sebegitu sekalinya,
aku terpaku juga

sebenarnya tak adalah ramai sangat yang cakap aku pelik.
dan aku rasa sendiri, aku ni adalah manusia normal juga macam yang lain
yang peliknya tu adalah orang sekeliling aku yang tak habis-habis nampak aku ni pelik

apa ja yang peliknya kalau suka tidur?

apa ja yang peliknya kalau suka layan anime? ingat lelaki ja ka yang layan anime? kawan aku perempuan ramai ja yang kaki tengok anime.

apa ja yang peliknya kalau suka tulis puisi tengah-tengah malam? ramai ja penulis puisi lain tulis puisi tengah malam la subuh la petang la, ikutlah cita rasa mereka sekalipun. aku taip caption pepanjang pun ada orang kecam dan tak suka. adoihlah. ikut kamulah, dah aku memang suka merepek. macam ni lah jadinya!

apa ja yang peliknya kalau aku suka hiking? ramai ja yang jadikan hiking tu sebagai hobi

apa ja yang peliknya kalau aku suka masuk hutan? ramai ja yang redah hutan dan anggap benda tu merelekskan dorang

apa ja yang peliknya kalau aku suka buat kerja last minut? banyak ja student last minute dalam dunia ni. lagi-lagi kat malaysia ni. semua berlambak.

apa ja yang peliknya kalau aku banyak kawan lelaki? ramai ja lelaki yang banyak kawan perempuan dan sebaliknya, tak adapun yang kena kecam

apa ja yang peliknya kalau aku suka jalan dan lepak sorang2? ada ja pun orang tebiat macam aku kaki jalan kaki dan selalu jalan sorang2 bawak diri. tengok wayang sendiri, shopping sendiri, lepak tepi corner sendiri, pusing bandar sendiri. tolong lah.

apa ja yang peliknya kalau aku rasa buat origami 3d tu yang kurang kan stress aku? ramai ja aku tengok youtuber origami 3d tu, happy ja buat benda alah tu. (aku ni macam budak2 ka?)


erm.. sebenarnya benda tu tak pelik. aku pun tak faham dekat manusia ni.
erm.. sebenarnya aku dah genap 22 tahun.
dan sebenarnya aku update post ni sebab nak meluah sesuatu yang dah lama tangan aku nak taip.

aku dah lama tak merapu.
aku dah lama tak update sesuatu kat ig dengan caption panjang-panjang, jadi aku rasa macam lost sikit.
ya la orang kata UBAT untuk seorang PENULIS adalah dengan MENULIS. bila aku nak ubat, tapi aku tak dapat... mestilah aku sakitkan.
nasiblah aku terbukak jugak laptop dan taip benda merapu ni..

aku saja ja nak banyakkan entri aku dalam blog ni walau aku tahu tak ada siapa yang baca pun entri dalam blog aku ni.

aku ni sebenarnya. ada benda lagi nak bagitau
tapi rasanya next post kot.
aku nak formalkan sikit next post nanti
biar orang tak faham sangat.
sebab nak sampaikan isi tersirat.
ya la, orang yang kenal aku mungkin akan faham
tapi since orang yang kenal aku tak ramai budak sastera,
so okay lah kot kalau aku nak guna bahasa merapu sikit biar dorang tak faham,.

sekarang ni biar dia bukan budak sastera , ada gak yang minat baca tulisan orang lain, kan?
eh eh..
magis!!
aku kena pergi!
sebab ada cerita aku kena update.
cerita pasal hidup orang.

#apajayangpelik

No comments:

Post a Comment